wtorek, 31 maja 2022

Więcej wiosny: Puszcza Kampinoska

Za kilka godzin zacznie się czerwiec, i do końca kalendarzowej wiosny zostaną już tylko trzy tygodnie. W tym roku bardzo długo czekaliśmy na wiosnę. Przynajmniej odniosłem takie wrażenie - i na nacieszenie się najpiękniejszą jej częścią było mało czasu. Na szczęście udało mi się być w tej napiękniejszej części kilka razy w różnych miejscach Puszczy Kampinoskiej - i z tych kilku spacerów zestawiłem taką oto wiosenną galerię. Kto chce, może sobie porównywać te wiosenne widoki z tymi z sylwestrowo-noworocznej wycieczki w poprzek Puszczy (tutaj, tutaj i tutaj). Miłego oglądania!

Na Debłach. To miejsce lubię tak bardzo, że było kiedyś osobno pokazane.

Cd.

Ułożyłem zdjęcia tak, jakby pochodziły z jednej wycieczki o bardzo skomplikowanej trasie, z Leszna do Dziekanowa Leśnego. Tylko to powyżej, zrobione zaraz za Lesznem, przesunąłem na trzecie miejsce, żeby dać Debłom pierwszeństwo.

Węzeł szlaków pod Dębową Górą.

Wtem! Biegacz skórzasty pod Lesznem. To komplet do biegacza gładkiego, którego pokazałem tutaj.

Dąb nad Kanałem Zaborowskim w Roztoce.

Wspaniale zielone pola jagód na zachód od Roztoki.

Krawędź Południowego Pasa Wydmowego i Południowego Pasa Bagiennego na Posadzie Łubiec.

Wejście na dłuuugą kładkę koło Zaborowa Leśnego.

I sama dłuuuuga kładka.

Kanał Zaborowski koło Zaborowa Leśnego. Widziany z dłuuugiej kładki, oczywiście.

Ostatnie spojrzenie na Kanał Zaborowski, a konkretnie jeden z jego dopływów, przecinający drogę z Truskawia do Zaborowa Leśnego.

I równie zielona podmokła łąka za Truskawiem.


Rgilewnica, jeden z nielicznych dzikich strumieni Puszczy, koło Truskawia.


A skoro strumień i wiosna, to łany uroczej knieci błotnej.


Skoro już jesteśmy przy kwiatach, to zawilec gajowy.


A to wiśnia, skądeś się wzięła na czarnym szlaku do Karczmiska.

Ćwikowa Góra koło Palmir.

Łany wełnianki na Długim Bagnie.

Na Wartowni.


W pewnym momencie uświadomiłem sobie, że las sosnowy wygląda prawie dokładnie tak samo w zimie i w lesie. Ale jednak ukryte między wydmami bagna wyglądają inaczej.


Mogilny Mostek z oddali.

I już za Mogilnym Mostkiem, w drodze do Dziekanowa Leśnego.


Bagna na Młynisku.

Trytwa koło Sadowej. To szczególnie warto sobie porównać z szóstą ilustracją w tym artykule.

I tyle. Do zobaczenia w niedzielę! 

* * *

W jaką niedzielę? No jak, w jaką niedzielę!? Spacer nad Potokiem Służewieckim! Spotykamy się w niedzielę, 5 VI o 12.00 na molo nad Stawem Służewieckim. Organizatorem spaceru jest Służewski Dom Kultury, a prowadzącym ja. Do zobaczenia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz